Träning för nyblivna mammor. Äntligen har jag vågat mig på en liten joggingrunda igen. Den här gången ville jag vänta tills kroppen verkligen hade hunnit läka och återhämta sig ordentligt. Målet är att bygga upp en stark och hållbar kropp. Inte få skador eller annat bara för att man är för ivrig.

Alex och Isabelle var med och vi höll ett väldigt lågt tempo för att alla skulle orka. Men phu, vad trött jag blev ändå. Även om jag promenerar en del har jag inget flås att tala om alls. Men det var roligt. Extra kul att få sällskap av de stora barnen. De ska förmodligen springa lilla Lidingöloppet i höst så det här var ett bra sätt att prova sträckan på. Tror Lilla Lidingöloppet är 1.7 km och vi joggade 2.2 km.

Känner även att sträckan var ganska lagom för mig. Bara att småjogga och känna att flåset ökade kändes otroligt bra. Ska försöka ta några smårundor då och då för att komma igång.

Jag följer även en app för mammor, Mamma mage, heter den och fokus ligger på att bygga upp bålstabiliteten. Efter fyra barn är det ett måste. Jag har ett speciellt mål med just bålträningen. Att bli så pass stark att jag orkar rida ett ordentligt dressyrpass igen och känna att jag verkligen orkar rida igenom hästen ordentligt. I våras orkade jag knappt någon minut innan jag sjönk ihop. Så det är bara att kämpa på!